Visita al CEIP Josep Maria Ginesta de Ripollet

Aquesta és la mascota que hem creat amb els alumnes de quart A i B del CEIP Josep Maria Ginesta de Ripollet.  

Un matí molt interessant carregat de preguntes i idees. 








MASCOTA DE 4T A

1. Com és el teu planeta?

És molt gran, de color violeta amb taques vermelles. El cel està ple de núvols gegants. Els dies duren 35 hores i els anys 500 dies. Te 60 satèl·lits i no hi ha estacions de l'any.

2. De què us alimenteu els éssers de la teva espècie?
Ens alimentem de fruita. Per això el nostre plat preferit és la macedònia. A vegades també mengem carn, però només pollastre.

3. Digues quines són les teves aficions.
M'agrada ballar breackdance, nedar, llegir (sobretot un llibre que es diu La botiga de mascotes extraordinàries), fer esport i escriure llibres.

4. Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
M'agrada viatjar. El darrer viatge que vaig fer va ser a Hawai, on vaig banyar-me en lava de volcà.

5. Quin esport practiques?
Es diu volei-pedra. Cal empènyer la pilota a cops de banya (vigilant de no punxar-la). Quan ens toca la llum del sol, els de la nostra espècie ens tornem més ràpids i forts, i això ho aprofitem quan juguem a volei-pedra-platja.

6. Descriu-nos les cases del teu planeta.
Són de roca, situades enmig de deserts (tot i que als nostres deserts sempre hi ha aigua abundant). Totes les cases tenen un petit arbre al centre de la cambra principal, de manera que el sostre són les branques de l'arbre.

7. Quin és el teu ofici?
El millor ofici per a una mascota extraordinària: tenir cura del seu amo. Sóc bo i intento fer-ho passar bé a la persona que tinc al costat. Treballo en l'àmbit de l'amistat.

8. Explica'ns una cosa que no suportis.
No suporto el color del meu estampat, ni tampoc no m'agrada massa tenir 6 potes, perquè sempre n'hi ha un parell o tres amb les que mai no sé què fer-ne. De la Terra, no suporto com la teniu de contaminada.

9. Al teu planeta hi ha espècies animals que també existeixin a la Terra?
Sí. Hi tenim gossos, gats, tortugues, ocells, taurons, estruços i tiranosaures intel·ligents. Tots parlem, del primer a l'últim.

10. Què és el que més t'agrada del planeta Terra?
Que hi fa molt de sol si busques el lloc adequat. Al meu planeta el sol és més car de veure.


MASCOTA DE 4T B

1. Com és el teu planeta?
És de color groc i vermell, amb un paisatge super bonic. Els dies duren 36 hores, i els anys 600 hores. Hi ha 9 estacions de l'any. Hi ha parcs d'atraccions, sobretot, i moltes llaminadures per tot arreu, però fa tanta calor que es fonen.

2. De què us alimenteu els éssers de la teva espècie?
Mengem moltes coses semblants a les que mengeu aquí. La truita i la pizza són els plats estrella.

3. Digues quines són les teves aficions.
Jugar a bici-handbol i conduir el meu camió.

4. Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
M'agrada volar, però a vegadesem canso i he de caminar. El darrer lloc on he estiuejat es diu Pineda de Mar, i la veritat és que m'ho vaig passar molt bé.

5. Quin esport practiques?
Practico atletisme per ser molt ràpid i fort. Va bé tenir les cames fortes, sobretot quan et canses ràpid de volar com jo.

6. Descriu-nos les cases del teu planeta.
Són cases flotants, molt grosses i rodones. En una família hi poden haver trenta o quaranta membres, tots dormint sota el mateix sostre.

7. Quin és el teu ofici?
El meu ofici és inventor. He inventat un munt de coses, però em sembla que a vosaltres no us servirien, perquè només fan la vida més fàcil als de la meva espècie.

8. Explica'ns una cosa que no suportis.
No suporto les abelles. Tampoc suporto córrer, tot i fer atletisme. Però ho he de fer a la força. També m'horripilen les bufandes, els examens i la contaminació.

9. Al teu planeta hi ha espècies animals que també existeixin a la Terra?
No, no n'hi ha cap que s'assembli. Hi tenim moltes espècies, i totes saben parlar. El que passa és que n'hi ha moltes que són vergonyoses i no saben què dir.

10. Què és el que més t'agrada del planeta Terra?
Pineda de Mar. La resta no la conec.

Comentaris

  1. M'agrada molt es molt bonic i el teu conte esta molt be.

    KENAI

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies per venir a visitar-nos!!

    ResponElimina
  3. Gracies per aquest llibre tan interessant. M'agrada molt llegir sobretot escriure, pensant-ho be faré un llibre per ordinador. M'esforçaré molt i a veure si m'ho publiquen. Pablo

    ResponElimina
  4. M'h agradat molt al teu llibre de la botiga de mascotes extraordinaries. Jesus

    ResponElimina
  5. M'agradat molt aquest llibre m'ho tornaré a llegir una altra vegada.Et volia dir que fessis el llibre 2 de La botiga de mascotes extraodinaries i son molt divertides les teves histories. Ivan Camacho.

    ResponElimina
  6. Gracies per fer el cocodril de 4tA.Jesus

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada